18 Temmuz 2008 Cuma

KİM HAKLI

- Ne işiniz var burada?
- Bu binaları onarmaya, eski haline getirmeye geldik...
- Karşılığında Kepirlilerden ne alacaksınız?
- Hiçbir şey... Onarım bittikten sonra “Lions tarafından onarılmıştır” yazısını asacağız o kadar. Biz yardım etmek için buradayız.
- Yardım mı? Siz kapitalist bir kuruluş değil misiniz?
- Eveeet.
- Kapitalistin amacı kardır. Niye kendinizi kandırıyorsunuz ki!... Yardımmış, güldürmeyin beni...
- Niye öyle söylüyorsunuz ki ? Bizim çoğumuz yirmi beş yıldır Yardımsevenler Derneği üyesiyiz. Nerelere yardımlar yaptık bir bilseniz!...
- Küreselleşmenin sevimli yüzü ha!... O yardım ettikleriniz sizin sisteminizin ürünü. Yirmi beş yıl sistemi değiştirmeye uğraşsaydınız “sadaka kültürü” ortadan kalkardı.
- Bana telefonunuzu veya ileti adresinizi verirseniz yaptığımız iyilikleri size anlatırız, belki siz de...
- Yok yok, istemem... Sizinle hiçbir şekilde ilişkimiz olamaz.
- Niçin bu kadar katısınız ki?
- Ben Atatürkçüyüm, ulusalcıyım...
- Biz de Atatürkçüyüz.
- Hadi canım sizde!... Yine kendinizi kandırıyorsunuz, Atatürkçüyüz diyerek. Lafla olmaz Atatürkçülük.“Devletçilik” ilkesinden haberiniz var mı? İçinizde devletçi olan var mı?
- ....!
- Susarsınız tabi. Yüce önder “bağımsızlık benim karakterimdir”, demişti. Siz diyebilir misiniz?
- Evet, biz de bağımsızlık yanlısıyız.
- O sarı yeleğinizin yakasındaki kokartta “enternasyonal” yazıyor. Sizce neden öyle yazmışlar, hiç düşündünüz mü?
- Bu konuştuklarımızın burayla ilgisi nedir ki?
- Burası Atatürk’ün isteğiyle kurulan Kepirtepe Köy Enstitüsü. Kemalist Devrimlerin en önemlilerinden birinin ürünü. Kapitalist ağababalarının tekerine çomak soktukları için kapatıldı.
- Hiç de öyle değil!... Topluma uymadıkları için kapatıldı.
- Gerçekten öyle düşünüyorsanız niçin buradasınız ki?
- Kaç yıldır sizlerin yapamadığı işi yapmak için...
- Binaların onarılamaması maddi sıkıntıdan. Biz o sorunu aşarız. Köy Enstitülerini dedeleriniz kapatmış, babalarınız yıkmış, sizler de acıdığınız için onaracaksınız. Siz burayı boşverin gidin “Taşköprü”yü onarın. Belediyeyi de sevindirirsiniz.

Hiç yorum yok: